Nemrég beköszöntött a jó idő, aminek két okból is örülünk. Az egyik, hogy pár hete enyhítettek a járványügyi korlátozásokon, így végre kinyithattak a vendéglátóhelyek. A másik pedig, hogy az újranyitás és a nyári szezon kezdetének összehangolásával az éttermek forgalma jelentősen növekedni fog. A vendégszám gyors emelkedésével arányosan azonban van még valami, ami gyarapodik majd: a hulladék mennyisége.
Ebben a cikkben bemutatjuk az éttermek hulladékkezeléssel kapcsolatos lehetséges problémáit, valamint azt a megoldást, amivel ezek azonnal és költséghatékony módon megszüntethetők.
Az 5 leggyakoribb probléma
1. Magas költségek
A hulladékkezelés költségei, tehát elsősorban a hulladék elszállításával foglalkozó szolgáltatók díjai évről évre emelkednek. Az éttermek forgalmától függően a korábban már említett alapprobléma, miszerint a hulladék mennyisége jelentősen megnő a nyári időszak alatt, igen magas költséggel, havi fix kiadással jár együtt. A hulladékszállítás díja elsősorban attól függ, hogy hány kukát és milyen gyakorisággal ürít a szolgáltató. Minél több a szemét, annál több kukára lesz szükség. Ezzel együtt nem csak a szemetes autó jön majd gyakrabban, de az elszállítás költségei is hamar az egekbe szállhatnak.
„Vajon hány darab kuka az, ami már elég lenne? Inkább legyen 1 nagyobb vagy több kicsi? Melyik éri meg jobban? És ha csak félig van tele, akkor a szállítás díja is kevesebb?”
Gyakori kérdések, amikkel számos étterem (és bármilyen más tevékenységet végző vállalkozás) üzemeltetése során szembesülhetnek az illetékesek. Sajnos, a szállítás díja akkor is ugyanannyi, ha a kuka félig üres és akkor is, ha tele van. Utóbbi eset azért is dühítő, mert a laza (pl. csomagolóanyag) hulladék miatt tulajdonképpen
a levegőt szállíttatjuk el pénzért.
2. Helyhiány és tárolási gondok
Hiába a több kuka kihelyezésére való szándék, ha egyszerűen nincs szabad terület arra, hogy az edényeknek helyet adjon. Ilyenkor jönnek a túlcsorduló szemetesek, a raktárhelységben tornyosuló csomagolóanyag-hegyek, a hulladék kerülgetése és a dobozok egyik sarokból a másikba történő pakolása. Az értékes terület elvesztése, a rossz helykihasználás pedig további problémák forrása lehet.
3. Rendezetlen környezet
Egy étterem működését illetően a higiénia és a tisztaság a két legfontosabb tényező. A vendéglátóhelyek egyszerűen nem engedhetik meg maguknak, hogy a kezeletlen hulladék látványa rontsa az étterem megítélését. Ha a hulladék el van dugva a vendégek szeme elől, akkor is problémás lehet, hiszen a dolgozóknak muszáj biztosítani a rendezett, tiszta munkakörnyezetet.
4. Nincs elég idő és energia
Mivel az alapanyagok becsomagolva érkeznek, ezért az ezzel együtt járó hulladékkal is tenni kell valamit. A papírdobozokat, kartonokat széttépni, összevágni, a fóliát gyömöszölni nem túl hálás feladat és nem is a leghatékonyabb hulladékkezelési megoldás. Mindez rengeteg időt és energiát vesz el a dolgozóktól, miközben nem a saját munkájukkal foglalkoznak.
5. Munkahelyi kockázatok
A higiéniai problémák mellett egy másik igen gyakori kihívás lehet, hogy az előbb említett, sokszor egészen egyedi hulladékkezelési megoldások rengeteg kockázatot rejtenek magukban. Nem feltétlen a dolgozók feladata, hogy sajátos módszerekkel vagdossák, tépkedjék és aprítsák a felgyülemlett csomagolási hulladékot. Ahogy az sem, hogy egyik kukából a másikba pakolgassák át a szemetet, ezzel próbálva a helyet optimalizálni.
A nem megfelelő hulladéktárolás tűz- és balesetveszélyes is lehet, amiért egy rosszkor jött munkavédelmi ellenőrzés során komoly bírságokat kaphatnak az éttermek.
Úton a megoldás felé
A fenti problémák mindegyikére, az étterem méretőtől függetlenül, a legegyszerűbb és leghatékonyabb megoldás a hulladék tömörítése, a keletkező csomagolóanyag és kommunális (háztartási) hulladék térfogatának csökkentése.
Hulladéktömörítő használatával az alábbi előnyök érhetők el azonnal:
- Kevesebb lesz a szükséges kukák darabszáma és/vagy ürítési gyakorisága, hiszen ugyanaz a hulladékmennyiség kevesebb edényben is el fog férni.
- Ezzel együtt a hulladékszállítás költsége is jelentősen csökken majd.
- Megvalósítható a higiénikus hulladékkezelés,
- és rendezett, tiszta munkakörnyezet alakítható ki.
- A dolgozók időt és energiát takaríthatnak meg, így maximálisan a vendégek kiszolgálására, a saját munkájukra összpontosíthatnak.
- Rengeteg értékes terület szabadítható fel azzal, ha nem kell a laza csomagolóanyag hulladék halmokat kerülgetni.
- Miközben a munkahelyi kockázatoknak is búcsút lehet inteni.
- A szelektív hulladékgyűjtéssel elősegíthető környezetünk védelme.
Bálázógép a csomagolóanyaghoz, hulladékprés a kommunálishoz
Az újrahasznosítható csomagolóanyag hulladék kezeléséhez ORWAK bálázógépeket ajánlunk, például a legnépszerűbb ORWAK 3110 „Kis kedvenc” hulladéktömörítőt (katt), ami szerte az országban több száz helyszínen (és rengeteg vendéglátóegységnél) végzi hatékonyan „hulladékos teendőit”. Kis helyigényének köszönhetően mindenhol elfér, ahol szükség van rá. Bálázógépekkel kapcsolatosan ide kattintva találsz bővebb információt.
Ha a kommunális (háztartási) hulladék okoz problémát, akkor hulladékprésre van szükséged. Az ORWAK eszközök szabvány (240 l – 1100 l) kukákhoz illeszthetők és 1:4-1:8 arányban tömörítik a hulladékot. Ez röviden annyit jelent, hogy például, ha eddig 4 kukában tároltad a hulladékot, akkor a jövőben elég lesz 1 is.
Az éttermek, vendéglátóhelyek esetében a legnépszerűbb tömörítő az ORWAK LE-240 „Kis elefánt” (katt), de a higiéniai követelmények maximális kielégítését a zsákos hulladékpréseink is garantálják. Kattints ide, ha többet szeretnél megtudni az ORWAK hulladékprésekről.
Megéri pont most modern hulladékkezelésbe beruházni?
Jogos kérdés, amire a választ két részre bontanánk.
Egyrészt azért, mert egy vállalkozás életében akkor éri meg beruházni valami újba, ha igény és/vagy szükség van rá. Azok a fejlesztések, amelyekkel egy-egy probléma oldható meg, mindig szükségesek, hiszen hosszú távon a vállalkozás hatékony és sikeres működését segítik elő.
Másrészt, a járvány alatt számos vállalkozás elsődleges célja volt, hogy csökkentsék kiadásaikat. Nincs ez másként most sem, hogy enyhítettek a korlátozásokon. Modern hulladékkezeléssel, tehát hulladéktömörítő használatával ez a cél azonnal elérhető, hiszen a költségek optimalizálásával a megtakarítások is növelhetők, miközben számos más, korábban már említett előny lesz tapasztalható.
És most jön a legjobb rész…
Mi lehet jobb annál, ha azt mondjuk, nem kell most azonnal beruháznod egy új eszközbe? Például az, hogy
a modern hulladékkezelésre váltás már akár kevesebb, mint napi 1000 Ft-ból megvalósítható.
Ha bálázógépet vagy hulladékprést szeretnél rövidebb vagy hosszabb távon igénybe venni, figyelmedbe ajánljuk bérleti opciónkat, amiről itt olvashatsz bővebben. (Egyéb fizetési konstrukciókért kérj tőlünk személyre szabott ajánlatot.)
Szavazz a mostra a holnap helyett!
Minél tovább halogatod a modern hulladékkezelésre váltást, annál tovább fog zavarni minden hulladékkal kapcsolatos probléma. A költségeid nem lesznek kevesebbek, ahogy a folyamatosan keletkező hulladék mennyisége sem. A gondjaid nem szűnnek meg egyik pillanatról a másikra és a dolgozók sem fogják megszeretni a hulladék kezelését.
Ezért azt javasoljuk, ne habozz tovább!
Az ingyenes konzultációt feltételek és kötelezettségek nélkül biztosítjuk mindenkinek. Pont úgy, ahogy az ingyenes próbát is.
Előbbit azért, hogy a számodra legjobb, a vállalkozásod igényeinek leginkább megfelelő megoldást tudjuk nyújtani. Utóbbit pedig azért, mert 100%-osan bízunk az ORWAK eszközök hatékonyságában és szeretnénk, ha erről te is megbizonyosodnál.
Kattints ide és kérj konzultációt, mi pedig még aznap felvesszük veled a kapcsolatot.
Ha a vendéglátás más szegmense, a szállodaipar és a hulladékkezelés témaköre érdekel, itt találod korábbi cikkünket a témában. Budapesti referenciáinkról pedig itt és itt olvashatsz bővebben.